Ugens struktur

Vi har struktureret ugen. Der er  udedage på tværs af grupperne, fordybelsesdage i grupperne enten ude eller inde, og i perioder fordybelsesdage på tværs af huset, f.eks. ud fra alder.

Fordybelsestiden foregår oftest om formiddagen.

Alle aktiviteter starter kl. 9.00 hvor grupperne hver især samles om formiddagsfrugt og fælles opstart til aktivitet / dagen.

De dage hvor der er fordybelse i grupperne, eller på tværs af huset, har personalet sat rammer for aktiviteter og lege, ud fra børnegruppernes behov.

Vi værner om vores traditioner i Strandparken

• Børns fødselsdag er en vigtig dag, som vi fejrer med fødselsdagssang og flag. Børnene kan vælge mellem vores hjemmelavede yoghurt is eller lune boller , hvis de vil dele ud på gruppen.
  • Til fastelavnsfesten er børn og voksne klædt ud, og vi slår katten af tønden. Nogle gange er vi inviteret til fastelavnsfest på et af de nærliggende plejehjem, sammen med de ældre.
  • Kommende skolebørn holder vi afslutningsfest for, en aften inden skolestart.
  • Vi holder Skt Hans fest, sammen med bedsteforældre, eller en anden gæst
  • Sommerfest for alle børn, forældre og søskende er et stort arrangement, som bestyrelsen står for, og som oftest foregår i august.
  • Vi fejrer Halloween – med udklædning, uhyggeligt frokost og  med lidt uhyggeligt i løbet af dagen.
  • De 3 stuer inviterer forældre til forældrekaffe med  juleklip lige omkring 1. dec. Det er en eftermiddag med hygge, kaffe, pebernødder og produktion af julepynt til vores juletræ og til stuerne.
  • Børnejulefrokost holdes en dag i december
  • Forældrebestyrelsen inviterer til arbejdseftermiddag 1-2 gange i løbet af året