Barnets opstart i Strandparken

Før og under opstarten i Strandparken

Velkomstbrev sendes på mail  1-2 måneder før opstart  i børnehaven. Brevet er en kort intro til børnehaven, hvilken basisgruppe jeres barn hører til og hvem der er kontaktpædagog. Har I forældre brug for at komme på besøg eller kontakte os tidligere en I modtager en velkomstbrev på mail, så er I velkomne til at ringe eller skrive.

I forældre inviteres til besøg, hvor I sammen med jeres barn kan komme og se børnehaven og snakke lidt med os.

I forældre inviteres til en opstartssamtale inden opstart, eller umiddelbart efter, hvor vi taler om hvad der er vigtigt for jer og jeres barn, og hvor vi fortæller hvad vi som børnehave står for og prioriterer. Medbring det udfyldte opstarts materiale med div. spørgsmål, som er sendt med ud på mail. Dette er referat til barnets elektroniske arkiv.

Hvis der er pasning ved dagplejer, / privat børnepasser, så får I en invitation til jeres dagplejer/børnepasser, hvor vi inviterer til besøg her i børnehaven, sammen med barnet og de andre børn i dagplejen.

Har jeres barn gået i kommunal vuggestue,  så kan der også ind i mellem være overleveringssamtale og eller besøg til børnehaven, med jeres samtykke og deltagelse.

Selve opstarten skal I forældre forvente at tage nogle fridage til.

De fleste opstarter foregår sådan:

• Den første dag og evt. også den næste dag skal I forældre være sammen med jeres barn i børnehaven et par timer
  • Dagen efter kan jeres barn måske være alene i kortere tid, inden I forældre skal komme og hente.
  • De efterfølgende dage, måske uge skal I  forældre planlægge, at I kan hente jeres barn tidligt, typisk lige efter frokost

Det er jer der kender jeres barn, så vi samarbejder med jer omkring, hvornår barnet er klar til at være her alene afsted og hvordan den første tid bedst foregår.